top

Magazijnverantwoordelijke

Regelt het reilen en zeilen in het magazijn én zal als een echte coach zijn logistiek medewerkers begeleiden.

Merelbeke
fulltime

FUNCTIEOMSCHRIJVING

De magazijnier zal als een echte coach zijn medewerkers  begeleiden in het magazijn. Hiervoor zal hij het werk op de meest efficiënte manier plannen en organiseren. Via coaching en opleiding op de werkvloer is hij verantwoordelijk voor de maximale ontwikkeling van al zijn medewerkers.

Vaste taken

Verantwoordelijk voor logistiek proces

Organiseren van het magazijn

  • Zorgt voor optimale werkverdeling
  • Is verantwoordelijk voor een rendabel logistiek proces binnen het magazijn
  • Is verantwoordelijk voor zelf georganiseerd (zowel intern als extern) transport
  • Is verantwoordelijk voor het palletbeheer
  • Is verantwoordelijk voor het beheer van stocklocatiesgegevens
  • Is verantwoordelijk voor propere en veilige werkomstandigheden in het magazijn
  • Is verantwoordelijk voor de correcte afhandeling van de leveringen en afhalingen
  • Organiseert de afvalophaling

Leiden van een kwalitatief logistiek proces in het magazijn

  • Onderneemt actie voor continue verbetering i.f.v. het logistiek proces binnen het magazijn
  • Onderzoekt klachten en stelt verbeteringen voor
  • Zorgt dat de buitenzijde van de pallets kwalitatief in orde zijn

Veiligheid

  • Staat permanent in voor de veiligheid op de werkvloer
  • Non-conformiteiten i.v.m. veiligheid worden doorgegeven aan de juiste persoon
  • Doet ten allen tijde regels rond duurzaam verwerken van afval, veiligheid, milieu, werkorganisatie en werktijden respecteren

Administratie

  • Zorgt voor een correcte administratieve opvolging van het logistiek gebeuren
  • Dit behelst leveringsnota’s, CMR’s, externe transportdocumenten, …

Verantwoordelijk voor zijn medewerkers

Verantwoordelijk voor opleiding en aanleren

  • Hij streeft ernaar de ontplooiingskansen van zijn medewerkers te maximaliseren.
    Dit door het toewijzen van de juiste job en het geven van een aangepaste opleiding.
  • Om dit te realiseren werkt hij nauw samen met de dienst sociaal beleid.
    Vanuit het werkbegeleidingsplan organiseren en realiseren ze samen het uitgestippelde POP.
  • Hij waakt erover dat zijn medewerkers nieuwe verworven inzichten kunnen behouden en deze vaardigheden nog verder kunnen bestendigen.

Motiveert de medewerkers

  • Zal medewerkers permanent stimuleren om zich bij te scholen en om te werken vanuit de juiste arbeidsattitude,
    dit in functie van een rendabel en aangenaam arbeidsproces.
  • Zal medewerkers met respect behandelen en er te allen tijde voor zorgen dat ze in hun waarde bevestigd worden
  • Draagt zorg voor het emotioneel welbevinden van zijn medewerkers;
    in dat kader werkt hij mee aan het opstellen van een handelingsplan EQ, indien nodig

Evalueren

  • Staat samen met de dienst sociaal beleid in voor een periodieke personeelsevaluatie van de medewerkers

Variabele taken / extra taken op aanvraag

Back up functie

  • Springt bij waar nodig met oog op de realisatie van de logistieke of andere taken, met oog op evenementen of uitzonderlijke acties  
  • Springt bij waar nodig
  • Vervangt zijn collega, bij afwezigheid

Meewerken aan inventaris

  • Maakt inventaris op, zowel tussentijds als structureel in het kader van een boekhoudkundige afsluiting

Geeft leiding aan

medewerkers

  • Is hiërarchisch overste van een groep toegewezen logistiek medewerkers

Competenties (kennis, vaardigheden en attitude)

Ryhovecompetenties (Organisatiegebonden competenties)

§  Loyaliteit en organisatiegerichtheid

§  Stelt het belang van de organisatie en haar missie steeds voorop

§  Zal de organisatie te allen tijde verdedigen

§  Gaat op de juiste manier om met ongenoegen binnen de organisatie

§  Samenwerken en open communicatie

§  Bespreekt meningsverschillen op een respectvolle en open wijze

§  Nodigt anderen uit hun standpunt te delen en zorgt dat ieder groepslid een inbreng kan leveren

§  Steunt, introduceert of implementeert initiatieven om de groepssfeer te bewaken of te verbeteren.

§  Komt opgenomen engagementen en afspraken na

§  Deelt succes met collega’s en groepsleden

§  Leergierigheid en open geest

§  Sluit de eigen werkwijze aan op de veranderende behoefte van de omgeving

§  Kan denken en handelen vanuit een ander dan zijn eigen geprefereerd referentiekader

§  Toont zich geïnteresseerd in maatschappelijke en vaktechnische evoluties.

§  Klantvriendelijkheid

§  Waarborgt een snelle en grondige dienstverlening aan klanten (intern; extern)

Functiegebonden competenties

§  Situationeel leiderschap

§  Is steeds in staat de meest passende leiderschapsstijl te hanteren in relatie tot de medewerker en de situatie

§  Heeft een empathisch vermogen, luistert goed en schat de situatie correct in

§  Vertoont te allen tijde voorbeeldgedrag

§  Anticipeert bij problemen op een creatieve manier

§  In staat om werknemers te motiveren om mee te werken rond de verschillende aspecten van het takenpakket (orde, hygiëne, zuinigheid, energiebewustzijn, …. )

§  Ondersteunt zijn medewerkers in hun groei en ontwikkeling door positieve feedback en functioneringsgesprekken

§  Draagkracht

§  Verlegt zijn grenzen in functie van het doel

§  Zorgt ervoor dat zijn eigen stressgevoel niet doorgaat op zijn medewerkers

§  Blijft op positieve en doelmatige manier doorzetten in geval van tegenslag of teleurstelling of in situaties van verhoogde druk

§  Sociaal vaardig

§  Kan vlot omgaan met uiteenlopende mensen.

§  Luisteren, opbouwende kritiek geven en ontvangen, behulpzaam, diplomatisch en collegiaal zijn, …

§  Communicatief

§  Gericht en helder de juiste informatie aanbieden aan zowel de leidinggevende, aan de collega’s en aan de personen van het eigen team

§  Eerlijke en open houding naar alle betrokkenen (naar collega’s, medewerkers en hiërarchisch oversten)

§  Verantwoordelijkheidszin

§  Verantwoordelijkheid opnemen voor de eigen prestaties en van de medewerkers in de eigen ploeg

§  Erop gericht rationeel om te springen met energie en tijd

§  Zelfstandig werken

§  In staat om een opdracht aan te pakken, te organiseren, uit te voeren en te doen uitvoeren

Kennisgebieden

  • Kennis over de missie, visie en waarden van Ryhove
  • Kennis over de structuur en werking van Ryhove
  • Kennis over de verschillende soorten beperkingen van de doelgroep
  • Kennis over de sociale leefwereld van de doelgroep
  • Kennis over de begeleidingstechnieken van de doelgroep
  • Kennis van de principes en de uitgangspunten van de sociale economie en van de beschutte werkplaatsen in het bijzonder
  • Kennis over leerprocessen : logische opbouw van individuele en collectieve leerprocessen
  • Kennis over de machines, gereedschappen, hulpmiddelen en grondstoffen waarmee gewerkt wordt
  • Kennis over de kwaliteitsrichtlijnen van Ryhove
  • Kennis over de richtlijnen betreffende milieu, hygiëne, veiligheid en gezondheid binnen Ryhove
  • Kennis van de productieprocessen

Interesse?

Stuur vandaag nog jouw gegevens door, je krijgt gegarandeerd een antwoord!
RYHOVE t.a.v. Lieve De Clercq
Koningsdal 24, 9000 Gent

Via mail: lievedc@ryhove.be

Solliciteer meteen

Bedankt voor jouw sollicitatie! Wij nemen spoedig contact met u op.
Er is iets fout gelopen bij het versturen. Probeer later nog eens opnieuw of stuur een e-mail naar lievedc@ryhove.be